Długoterminowe intelektualne i behawioralne wyniki dzieci z drgawkami gorączkowymi ad

Skomplikowane drgawki gorączkowe definiowano jako drgawki trwające dłużej niż 15 minut, ogniskowe lub występujące więcej niż jeden raz w trakcie epizodu gorączki, zgodnie z kryteriami Krajowego Projektu Perinatal Collaborative.12 Wszystkie inne drgawki gorączkowe były klasyfikowane jako proste. Drgawki gorączkowe trwające dłużej niż 30 minut zostały sklasyfikowane jako długotrwałe. Korzystając z informacji z kwestionariuszy matek, kwestionariuszy lekarzy rodzinnych i zapisów szpitalnych dla dzieci w wieku 5 i 10 lat, neurolog dziecięcy uznał, że 398 dzieci (220 chłopców i 178 dziewcząt) miało co najmniej jedno drgawki gorączkowe (mediana wieku najpierw drgawki gorączkowe, 19 miesięcy, zakres od 2 miesięcy do 7 lat 9 miesięcy). Wykluczono szesnaście dzieci, u których stwierdzono zaburzenia neurologiczne lub rozwojowe przed wystąpieniem pierwszych drgawek gorączkowych. Jedno inne dziecko zostało wykluczone, ponieważ jego opieka prawdopodobnie przyczyniła się do złego wyniku: jego rodzice nieumyślnie spowodowali ciężką nadreaktywność wątroby, umieszczając go w gorącej kąpieli podczas konwulsji. W związku z tym oceniano 381 dzieci z drgawkami gorączkowymi (212 chłopców i 169 dziewcząt).
10-letnia ocena
10-letnią ocenę przeprowadzono dla wszystkich dzieci w kohorcie, które były dostępne. Kwestionariusze obejmowały przedmioty wymagające kategorycznych odpowiedzi oraz nie-kategoryczne miary (wskaźniki wizualno-analogowe i standaryzowane wyniki): niektóre pozycje opierały się na kwestionariuszach behawioralnych opracowanych przez Rutter i wsp.13 oraz skalach behawioralnych ocen Conners.14 Niektóre z formalnych testów były już w powszechnym użyciu, a inne zostały ujednolicone do badania
Wybraliśmy 102 miary oceny wyniku po drgawkach gorączkowych. Lokalne władze oświatowe przekazały informacje o zdolnościach intelektualnych (1 środek) i potrzebie specjalnej edukacji (1 środek). Ankieta dla matek zawierała informacje na temat postępów w nauce, rozwoju mowy i języka, częstotliwości napadów złości, czasu uwagi, koordynacji ruchowej i umiejętności życiowych (52 środki). Kwestionariusz dla dzieci zawierał pytania dotyczące postępów w nauce i poczucia własnej wartości (11 działań). Ankieta dla nauczycieli zawierała pytanie o enurezę lub enoprezę (1 miara). Inteligencję oceniano za pomocą brytyjskiej skali umiejętności 16, która dała pełne IQ, werbalne IQ i niewerbalne IQ; Zastosowano również cztery podskale (w sumie 7). Postęp akademicki oceniano za pomocą testów standaryzowanych do badania: test języka obrazowego, przyjazny test matematyczny, testy czytania, ocena socjalizacji, ocena języka i wyniki kompozytowe uzyskane z brytyjskich skal zdolności (21 pomiarów). Oceny zachowania kompozytowego uzyskano na podstawie kwestionariusza dla matek i kwestionariusza dla nauczycieli (8 pomiarów).
Dzieci zostały również sklasyfikowane zgodnie z tym, czy miały proste drgawki gorączkowe lub złożone drgawki gorączkowe. Porównaliśmy zatem grupę dzieci z drgawkami gorączkowymi jako całością i tymi dwiema podgrupami z resztą kohorty (grupą kontrolną), która potencjalnie liczyła ponad 14 000. Nie wszystkie dzieci ukończyły wszystkie dalsze oceny, więc oceniane liczby różniły się w zależności od miary wyniku
[więcej w: bimatoprost, Leukocyturia, diklofenak ]
[więcej w: za krótkie wędzidełko, zaburzenia afektywne, zaburzenia somatyczne ]