Długoterminowe intelektualne i behawioralne wyniki dzieci z drgawkami gorączkowymi cd

Niektóre dzieci, które zapisały się do szkół specjalnych z powodu trudności w nauce, nie zostały ocenione. Analiza statystyczna
Badanie drgawek gorączkowych było niewielką częścią badań skupionych na tej dużej kohorcie. Ze względu na trudności w uzyskaniu finansowania, analizy statystyczne 10-letnich danych uzupełniających nie zostały zakończone przed 1997 r. Nie przeprowadzono obserwacji po ukończeniu 10 lat.
Wszystkie testy statystyczne były dwustronne, a wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Klasyfikacyjne zmienne wynikowe porównano z testem chi-kwadrat. Kiedy liczba uczestników była bardzo mała, dokładny test Fishera 17 był używany w tabelach dwa na dwa . Niekategoryzyjne zmienne porównano z testem Manna-Whitneya
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Wiek rodziców dzieci z drgawkami gorączkowymi i dzieci kontrolnych w czasie oceny 10-letniej. Tabela 2. Tabela 2. Zdolności intelektualne i potrzeby w zakresie szkolnictwa specjalnego określone przez lokalne władze oświatowe. W badaniu wzięło udział 381 dzieci z drgawkami gorączkowymi: 287 miało drgawki proste z gorączką, a 94 miało złożone drgawki. W wieku 10 lat dzieci były wolne od drgawek gorączkowych przez co najmniej 2 lata. Średni czas trwania wieku matki i ojca w czasie 10-letniej oceny był podobny w grupach z drgawkami gorączkowymi i grupą kontrolną (Tabela 1). Nie było znaczących różnic między grupami pod względem klasy społecznej lub poziomu wykształcenia rodziców, warunków mieszkaniowych (zasięg zatłoczenia i rodzaju sąsiedztwa), rasy lub pochodzenia etnicznego (dane niepokazane). Proporcje dzieci w grupie z drgawkami gorączkowymi, które miały trudności edukacyjne lub które otrzymywały lub były brane pod uwagę w ramach kształcenia specjalnego, nie różniły się istotnie od tych w grupie kontrolnej (Tabela 2).
Tabela 3. Tabela 3. Zachowania kompozytowe Wyniki dzieci według zgłoszeń ich matek i nauczycieli. Pomiary wyników zapewniły kompleksową ocenę postępów w nauce, inteligencji i zachowań. Tylko 4 z 102 pomiarów różniło się istotnie pomiędzy całą grupą dzieci z drgawkami gorączkowymi a grupą kontrolną – nie było to więcej niż oczekiwano przez przypadek. W kwestionariuszu matek dzieci z drgawkami gorączkowymi oceniono jako bardziej impulsywne lub pobudliwe niż dzieci kontrolne (średni wynik, 35 vs. 31, P = 0,04). W kwestionariuszu dla dzieci 2,6 procent osób, które zgłosiły, że nie radzi sobie dobrze w gimnastyce, miało konwulsje gorączkowe, w porównaniu z 2,0 procentami osób, które zgłosiły, że dobrze się czują (P = 0,04). Skomplikowane wyniki zachowania pochodzące z kwestionariusza matek wskazały, że dzieci z drgawkami gorączkowymi były bardziej zaniepokojone niż dzieci kontrolne (średni wynik, +0,16 vs. +0,01; P = 0,01) (tabela 3). Dzieci z drgawkami gorączkowymi miały lepsze umiejętności czytania niż dzieci kontrolne, mierzone na podstawie standardowego wyniku uzyskanego z Brytyjskich Skali Umiejętności (średni wynik, +1.08 vs. -0,48, P = 0,02). Z wyjątkiem tych czterech różnic, dzieci z drgawkami gorączkowymi były generalnie podobne do kontroli
[więcej w: diltiazem, anastrozol, ambrisentan ]
[przypisy: zaburzenie afektywne dwubiegunowe, zaczerwienione oczy, zakrzepica leczenie ]