Długoterminowe intelektualne i behawioralne wyniki dzieci z drgawkami gorączkowymi czesc 4

Wyniki były podobne, gdy podgrupy dzieci, które miały proste drgawki gorączkowe i złożone konwulsje gorączkowe, analizowano oddzielnie (dane niepokazane). Tabela 4. Tabela 4. Zdolność intelektualna w wieku 10 lat według standardowych testów. Zestaw miar wyników obejmował standaryzowane testy zdolności intelektualnych, a wyniki niektórych głównych testów przedstawiono w Tabeli 4. Dla wszystkich trzech grup z drgawkami gorączkowymi wyniki brytyjskich skal zdolności (ogółem, werbalne i niewerbalne) , Test Językowego Języka oraz Przyjazny Test Matematyki były podobne do testów kontrolnych.
Oceniliśmy również dwie inne podgrupy dzieci – te, które miały drgawki gorączkowe w pierwszym roku życia i te, które miały nawracające epizody – wykorzystując informacje o wymaganiach edukacyjnych uzyskanych od lokalnego organu ds. Zdrowia i 20 testach zdolności intelektualnych: Brytyjczycy Skale lub wyniki uzyskane na ich podstawie (12 pomiarów), testy czytania (6 pomiarów), Test Języka Językowego (1 miara) i Przyjazny Test Matematyki (1 miara). Spośród 80 dzieci, które doznały gorączkowych drgawek przed ukończeniem pierwszego roku życia, informacje na temat potrzeb edukacyjnych były dostępne dla 67. Pięć (7,5 procent) otrzymywało lub było rozważanych na edukację specjalną – znacznie więcej niż w grupie, która miała drgawki, gdy starsze niż jeden rok (4 z 265 lub 1,5 procent, P = 0,02). Zdolność intelektualną oceniano w wieku 10 lat u 54 dzieci, u których w pierwszym roku życia doszło do drgawek gorączkowych i nie było żadnych działań, w których wykonano znacznie mniej niż dzieci, które miały drgawki gorączkowe w wieku powyżej jednego roku.
Dzieci, które miały więcej niż jeden epizod drgawek gorączkowych, porównywano z tymi, które miały tylko jeden epizod w grupie jako całość oraz w grupach z prostymi i złożonymi drgawkami gorączkowymi. Dzieci z powtarzającymi się epizodami nie były bardziej narażone na specjalną edukację niż osoby, które miały tylko jeden epizod. Gdy wyniki wszystkich trzech grup zostały połączone (trzy zestawy po 20 testów), istniała tylko jedna istotna różnica – nie więcej niż oczekiwano przypadkowo. Dzieci, które miały więcej niż jeden epizod prostych drgawek gorączkowych, miały lepsze umiejętności czytania, mierzone na podstawie standardowego wyniku uzyskanego z Brytyjskich Skali Umiejętności, niż ci, którzy mieli tylko jeden epizod (średni wynik, 3,85 vs. 0,31, P = 0,04). Kiedy użyliśmy 20 miar intelektualnego wyniku, aby porównać, w całej grupie, dzieci, które miały trzy lub więcej epizodów drgawek gorączkowych z tymi, które miały mniej niż trzy epizody, nie stwierdziliśmy żadnych znaczących różnic między nimi. Nie było również znaczących różnic między chłopcami i dziewczętami pod względem odsetka, który miał problemy edukacyjne lub potrzebował specjalnej edukacji przed ukończeniem 10 roku życia.
Dyskusja
Zasadniczo w badaniach szpitalnych wybiera się pacjentów z cięższymi przypadkami, podczas gdy prospektywne badania populacyjne starają się zidentyfikować wszystkie dotknięte chorobą osoby. Przeprowadzono tylko kilka dużych, prospektywnych badań napadów z dzieciństwa, 7-9,12,19-23 i tylko jeden z nich, National Collaborative Perinatal Project, 7 obiektywnie ocenił wyniki intelektualne po drgawkach gorączkowych.
Mocnymi stronami naszego badania są to, że był on prospektywny, a dzieci z drgawkami gorączkowymi nie były zatem wybraną grupą
[przypisy: alprazolam, atropina, dekstran ]
[więcej w: zakrzepica nóg, zakrzepica żył objawy, zapalenie jelita grubego objawy ]