Ludzkie badania klonowania

Jestem rozczarowany i poważnie odstąpię od poglądów, które wy i doktor Rosenthal wyrażają w swoim artykule wstępnym na temat tego, czy badania klonowania ludzi powinny być poza zasięgiem (26 marca) .1 Przypuszczam, że we współczesnym dziennikarstwie medycznym właściwe jest wyróżnione czasopismo medyczne wyrażające opinie w newralgicznych dziedzinach teologii moralnej i etyki, ale promujące badania nad technologią transferu jądrowego komórek somatycznych, argumentując, że ci z nas, którzy sprzeciwiają się eksperymentom klonowania ludzi są poważnie błędni , są całkowicie niewłaściwe.
Wy wszyscy, a szczególnie ci, którzy przeciwstawiają się ustawie Ehlers, wydaje się bić na klatce piersiowej, podczas gdy pompatycznie argumentujecie, że sklonowane ludzkie embriony nie zostaną przeniesione do macicy i dlatego nigdy nie staną się pełnoplanowymi noworodkami. Wydaje się, że zapomnieliście, że wielu z nas wierzy, że ludzka istota powstaje w momencie poczęcia; w ten sposób dzięki tej szczególnej formie technologii powstałaby nowa osoba. Zgoda, wszyscy chcecie ograniczyć rozwój zarodkowy, ale w waszym entuzjazmie, aby objąć nową erę biotechnologii, zapomnieliście, że klonowany embrion będzie człowiekiem uprawnionym, pomimo jego mikroskopijnych rozmiarów, do tych samych praw. i szacunek przyznał w pełni ukształtowane dziecko.
Robert J. White, MD, Ph.D.
Case Western Reserve University School of Medicine, Cleveland, OH 44109-1998
Odniesienie1. Kassirer JP, Rosenthal NA. Czy badania klonowania ludzi powinny być poza zasięgiem. N Engl J Med 1998; 338: 905-906
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Pan i dr Rosenthal utrzymują opinię, że badania klonowania ludzi, w tym badania z udziałem ludzkich embrionów, nie powinny być poza zasięgiem, ze względu na możliwość licznych korzyści terapeutycznych. Wzywasz do szerokiej debaty i podajesz dokładny kierunek metodyczny. Mówisz: Trudne etyczne osądy dotyczące tego, jak zastosować tę nową technologię, mogą być dokonywane tylko przy pełnej znajomości faktów naukowych .
Dla postępu nauki eksperymenty są nieuniknione. Ale eksperymentowanie na ludziach jest odpowiednie tylko dla celów terapeutycznych, które powinny szanować ogół osoby, na której eksperyment został wykonany. Takie eksperymenty nie mogą zostać zaakceptowane jedynie dla ciekawości naukowej. . . .
Nie można eksperymentować na zarodku bez naruszenia wolności zarodka. Już na etapie zygoty zarodek jest osobą, a przynajmniej człowiekiem. Uważam, że istnieją uzasadnione powody, by poprzeć tę opinię. Poza tym, z wszystkich istot, zarodek jest najbardziej wrażliwy i woła o większą ochronę przed tymi, którzy prognozują postęp medyczny. Uważam, że przeprowadzanie eksperymentów na ludzkich komórkach embrionalnych jest niemoralne, chyba że istnieje bezpośrednie zastosowanie terapeutyczne dla tego zarodka. Klonowanie ludzi powinno być na stałe zablokowane i mam nadzieję, że większość krajów je zakazuje.
Nie ulega wątpliwości, że fakty biologiczne mają znaczenie, ale nie zgadzam się, że głównym podejściem powinno być działanie w pełnej wiedzy o faktach naukowych . Nauka, a zwłaszcza biomedycyna, nie może uciec od rozważań typowo etycznych i antropologicznych, które powinny kierować faktami naukowymi, a nie odwrotnie W rzeczywistości tylko silne podstawy filozoficzne powinny pozwolić naukowcom decydować, co robić, a czego nie robić dla każdego człowieka i dla całej ludzkości. . . .
Maurizio Soldini, MD
Uniwersytet Rzymski La Sapienza , 00161 Rzym, Włochy
Ty i Dr. Rosenthal ostrzegacie, że rachunki antykloningowe przed Kongresem mogą zdusić obiecujące obszary badań. Ustawa Bonda-Frista w Senacie i projekt ustawy Ehlersa zawierał obszerny język, który zakazałby badań z użyciem sklonowanych embrionów.
Nie tylko organizacje naukowe i medyczne, ale także przynajmniej jeden kościół, Zjednoczony Kościół Chrystusowy, udowodniły, że sprzeciwiają się ustawom Bond-Frist i Ehlers. W liście z 27 marca skierowanym do członków Kongresu, przywódcy narodowi Zjednoczonego Kościoła Chrystusowego,
Jesteśmy przeciwni zakazowi niereproduktywnych zastosowań [klonowania] w badaniach i medycynie. Jako chrześcijanie wierzymy, że nauka i medycyna powinny być wykorzystywane ze względu na chorych i cierpiących, a badania w tym kierunku powinny otrzymać nasze wsparcie. Dlatego jesteśmy otwarci na rozważenie naukowych i medycznych korzyści, które mogą wynikać z nieproduktywnego klonowania ludzi.
Postawa zawarta w liście opiera się na oświadczeniu o klonowaniu wydanym w czerwcu przez Komitet Zjednoczonego Kościoła Chrystusowego ds. Genetyki i jest zgodna z oświadczeniem wydanym w 1989 r. Przez Synod Generalny, zgromadzenie narodowe Zjednoczonego Kościoła Chrystusowego. List do Kongresu popiera 10-letnie moratorium na klonowanie reprodukcyjne, podobne do tego zaproponowanego w ustawie Kennedy ego-Feinsteina, która również jest przed Senatem.
Rev. Ronald Cole-Turner, Ph.D.
Zjednoczony Komitet Chrześcijański ds. Genetyki, Cleveland, OH 44115
Odpowiedź
Drs. Odpowiedzi Kassirera i Rosenthala:
Przewidywaliśmy tego rodzaju różnorodne reakcje na nasze wezwanie do kontynuowania badań nad technologią transferu jądrowego komórek somatycznych za pomocą komórek ludzkich i przewidywaliśmy (jak twierdzą te listy), że ludzie dobrej woli ustawią się po obu stronach problemu. Zgadzamy się z dr Soldini, że kwestie etyczne powinny dominować w dyskusji na temat klonowania ludzkich komórek. Niemniej jednak argumentowaliśmy, że takie osądy powinny być dokonywane tylko w zimnym świetle faktów naukowych, a my zachęcaliśmy naukowców w terenie do otwartości i szczerości w kwestii stanu nauki i jej obietnicy.
Jerome P. Kassirer, MD
Nadia A. Rosenthal, Ph.D.

(3)
[patrz też: diltiazem, bupropion, atropina ]
[hasła pokrewne: za krótkie wędzidełko, zaburzenia afektywne, zaburzenia somatyczne ]